2
عضو هیئت علمی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
10.22034/ejs.2023.405803.1483
چکیده
زمینه و هدف: پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد مالی و بازاریابی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، انجام شده است. مواد و روشها: پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است و در دستة پژوهش های کاربردی قراردارد. جامعه آماری در این پژوهش شامل 490 نفر از کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است. نمونه آماری، کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بودند و حداقل حجم نمونه با توجه به فرمول جامعه محدود و فرمول کوکران تعداد 215 نفر محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها به منظور بررسی مؤلفههای مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد سازمانی از طریق نرمافزارSpss آزمونهای همبستگی و رگرسیون خطی برای آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد متغیرهای حمایت مدیریت ارشد، مشتری مداری، جهت گیری آموزشی، داده مشتری، پردازش اطلاعات مشتری و یکپارچگی(ادغام) مدیریت ارتباط با مشتری توانسته اند، 3/78 درصد از تغییرات متغیر وابسته به عملکرد سازمانی را تبیین کنند. ملاحظات اخلاقی: در تمام مراحل نگارش مقاله، ضمن رعایت اصالت متون، صداقت و امانتداری رعایت شده است. نتیجه: با توجه به آزمونهای همبستگی و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه مشخص شد که مقدار آماره آزمونF تمامی متغیرهای مستقل پژوهش معنیدار بوده است و تغییرات متغیر وابسته عملکرد مالی و بازاریابی را تبیین میکند و مقدار ضریب تعیینR2 مؤلفه های متغیر مدیریت ارتباط با مشتری توانسته است تغییرات متغیر وابستة عملکرد مالی و بازاریابی را تبیین کند.
سالاری پور, محمدرضا, & قاسمی بیورزنی, قاسم. (1402). بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد مالی و بازاریابی (مطالعه موردی:اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان). فصلنامه علمی مطالعات فقه اقتصادی, 5(شماره ویژه (ویژه نامه فقه و حقوق نو 1402)), 387-402. doi: 10.22034/ejs.2023.405803.1483
MLA
محمدرضا سالاری پور; قاسم قاسمی بیورزنی. "بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد مالی و بازاریابی (مطالعه موردی:اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان)". فصلنامه علمی مطالعات فقه اقتصادی, 5, شماره ویژه (ویژه نامه فقه و حقوق نو 1402), 1402, 387-402. doi: 10.22034/ejs.2023.405803.1483
HARVARD
سالاری پور, محمدرضا, قاسمی بیورزنی, قاسم. (1402). 'بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد مالی و بازاریابی (مطالعه موردی:اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان)', فصلنامه علمی مطالعات فقه اقتصادی, 5(شماره ویژه (ویژه نامه فقه و حقوق نو 1402)), pp. 387-402. doi: 10.22034/ejs.2023.405803.1483
VANCOUVER
سالاری پور, محمدرضا, قاسمی بیورزنی, قاسم. بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد مالی و بازاریابی (مطالعه موردی:اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان). فصلنامه علمی مطالعات فقه اقتصادی, 1402; 5(شماره ویژه (ویژه نامه فقه و حقوق نو 1402)): 387-402. doi: 10.22034/ejs.2023.405803.1483