%0 Journal Article %T برنامه‌ استراتژیک فروش محصول داخلی پرورش زالو در شرکت‌های دانش‌بنیان %J فصلنامه علمی مطالعات فقه اقتصادی %I انجمن علمی حقوق بشر اسلامی ایران %Z 2676-7163 %A سرشار, مینا %A فتاحی, مجید %A ایمان خان, نیلوفر %D 2022 %\ 10/23/2022 %V 4 %N شماره ویژه (ویژه نامه جستار های نوین فقه و حقوق 1401) %P 205-221 %! برنامه‌ استراتژیک فروش محصول داخلی پرورش زالو در شرکت‌های دانش‌بنیان %K برنامه استراتژیک فروش %K پرورش زالو طبی %K کدگذاری %K نظریه داده بنیاد %R 10.22034/ejs.2023.369401.1327 %X زمینه و هدف: موفقیت بدون استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق در هیچ زمینه‌ای امکان‌پذیر نیست. کسب و کاری که در زمینه‌ی فروش فعالیت می‌کند، علاوه بر برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی باید یک برنامه استراتژیک فروش نیز برای خود تنظیم کند. هدف از این پژوهش حاضر، برنامه‌ی استراتژیک فروش محصول داخلی پرورش زالو در شرکت‌های دانش‌بنیان است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با بکارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام گرفته است. مواد وروش­ها: ابزار جمع‌آوری داده­‌ها، مصاحبه‌های نیمه­ساختاریافته بوده و به منظور گردآوری اطلاعات، با بکارگیری روش نمونه­گیری هدفمند با 20 نفر از خبرگان شامل اساتید دانشگاه، خبرگان و کارشناسان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید زالو طبی مصاحبه انجام شد. روش نمونه‌گیری روش غیراحتمالی و هدفمند از نوع گلوله برفی بود.  یافته ­ها: یافته پژوهش، نشان­دهنده استخراج تعداد ۳87 کدباز، 10 مفهوم و 6 مقوله است که در قالب مدل پارادیمی شامل: شرایط علّی، شرایط محوری، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله، راهکار/تعاملی و در نهایت پیامد که تولید محصولات دانش‌بنیان است، می‌باشد. ملاحظات اخلاقی: در تمام مراحل نگارش پژوهش حاضر، ضمن رعایت اصالت متون، صداقت و امانت­داری رعایت شده است. نتیجه­ گیری­: شرکت دانش‌بنیان موثرترین شرکت در نوآوری و رشد دانش می‌باشد که امکان تولید محصولات دانش‌بنیان را فراهم می‌کند. %U https://journal.ihrci.ir/article_168713_859f74e1d90e7ff99ccacf371488ff1b.pdf