@article { author = {Sarshar, Mina and Fattahi, Majid and ImanKhan, Niloufar}, title = {Advance a tactical plan for selling inland leeches in knowledge-based companies}, journal = {Strategic Studies of Jurisprudence and Law}, volume = {4}, number = {شماره ویژه (ویژه نامه جستار های نوین فقه و حقوق 1401)}, pages = {205-221}, year = {2022}, publisher = {Islamic Human Right Council of Iran}, issn = {2676-7163}, eissn = {2821-0824}, doi = {10.22034/ejs.2023.369401.1327}, abstract = {Background and purpose: success is not possible without strategy and detailed planning in any field. A business that operates in the field of sales, in addition to strategic marketing planning, must also prepare a strategic sales plan for itself. The purpose of this current research is the strategic plan of selling the domestic product of leech breeding in knowledge-based companies. This research was carried out in the framework of a qualitative approach and using the foundation's data research method. Materials and methods: The data collection tool was semi-structured interviews, and in order to collect information, interviews were conducted with 20 experts, including university professors, experts and managers of knowledge-based companies in the field of medical leech production, using a targeted sampling method. The sampling method was non-probability and purposeful snowball method. Ethical considerations: In all stages of writing the present research, while respecting the originality of the texts, honesty and trustworthiness have been observed.  Findings: The findings of the research indicate the extraction of 387 open codes, 10 concepts and 6 categories, which in the form of a paradigm model include: causal conditions, central conditions, contextual conditions, intervention conditions, solution/interactive and finally the result which is the production of knowledge-based products. Conclusion: A knowledge-based company is the most effective company in innovation and knowledge growth, which enables the production of knowledge-based products.}, keywords = {Deliberate Sales Plan,Medical Leech Breeding,Coding,Substance Data Theory}, title_fa = {برنامه‌ استراتژیک فروش محصول داخلی پرورش زالو در شرکت‌های دانش‌بنیان}, abstract_fa = {زمینه و هدف: موفقیت بدون استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق در هیچ زمینه‌ای امکان‌پذیر نیست. کسب و کاری که در زمینه‌ی فروش فعالیت می‌کند، علاوه بر برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی باید یک برنامه استراتژیک فروش نیز برای خود تنظیم کند. هدف از این پژوهش حاضر، برنامه‌ی استراتژیک فروش محصول داخلی پرورش زالو در شرکت‌های دانش‌بنیان است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با بکارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام گرفته است. مواد وروش­ها: ابزار جمع‌آوری داده­‌ها، مصاحبه‌های نیمه­ساختاریافته بوده و به منظور گردآوری اطلاعات، با بکارگیری روش نمونه­گیری هدفمند با 20 نفر از خبرگان شامل اساتید دانشگاه، خبرگان و کارشناسان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید زالو طبی مصاحبه انجام شد. روش نمونه‌گیری روش غیراحتمالی و هدفمند از نوع گلوله برفی بود.  یافته ­ها: یافته پژوهش، نشان­دهنده استخراج تعداد ۳87 کدباز، 10 مفهوم و 6 مقوله است که در قالب مدل پارادیمی شامل: شرایط علّی، شرایط محوری، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله، راهکار/تعاملی و در نهایت پیامد که تولید محصولات دانش‌بنیان است، می‌باشد. ملاحظات اخلاقی: در تمام مراحل نگارش پژوهش حاضر، ضمن رعایت اصالت متون، صداقت و امانت­داری رعایت شده است. نتیجه­ گیری­: شرکت دانش‌بنیان موثرترین شرکت در نوآوری و رشد دانش می‌باشد که امکان تولید محصولات دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.}, keywords_fa = {برنامه استراتژیک فروش,پرورش زالو طبی,کدگذاری,نظریه داده بنیاد}, url = {https://journal.ihrci.ir/article_168713.html}, eprint = {https://journal.ihrci.ir/article_168713_859f74e1d90e7ff99ccacf371488ff1b.pdf} }